İsmet Tatar gerek yaptığı suluboya/akrilik tablolarıyla, gerekse sonradan merak salarak Kıbrıs'ın kuzeyinde sevdirmeye çalıştığı kağıt sanatıyla çok yönlü bir sanatçıdır. Koleksiyonda kağıt sanatı üzerine yaptığı işlerinden örnekler görsek de, Tatar'ın geleneksel resim malzemeleriyle çalıştığı dönemlerden birçok işi bulunur. Bu dönem işlerinde kadın temasını sıklıkla işleyen sanatçı, kadın ve bununla bağlantılı olarak anne figürünü güçlü, hayata sıkı sıkıya tutunan ve tüm zor koşullara rağmen ayakta kalmaya çalışan bir sembol olarak, yetiştiği coğrafyanın en karakteristik öğelerinden olan zeytin ağaçlarıyla özdeşleştirir. Bir süre sonra kullandığı malzeme dağarcığını genişleten sanatçı işlerine kağıt, gazete kupürleri, bitki vb. ekleyerek oluşturduğu kolajlarıyla ve başlı başına bağımsız duran enstalasyonlarıyla dikkat çekmeye başlar. Tatar kağıdın sınırlarını zorlar ve onu gerek kimyasal gerek fiziksel olarak dönüştürerek bilinenden öte bir biçimle karşımıza çıkarır. Zeytin ağaçlarıyla karşımıza çıkan doğa merağı, sonraki işlerinde de gerek renklerde toprak tonlarının kullanımıyla (yine koleksiyondaki örnekler bu renklerin kullanımına birer örnektir), gerekse bire bir toprak, yaprak, dal gibi gerçek malzemelerin kullanımıyla birçok kez karşımıza çıkar.
Sanatçı CV'si